1

Dzień Dziecka




Nasza zdalna praca-zobacz galerię




BIBLIOTEKA SZKOLNA ZAPRASZA UCZNIÓW NASZEJ SZKOŁY DO UDZIAŁU W KONKURSACH

Dla kl. 0-2

Konkurs plastyczny na najpiękniejszą zakładkę do książki z ulubioną postacią z książki.

Dla kl. 3-4

Konkurs plastyczno – kaligraficzny na najpiękniejszą zakładkę do książki z cytatem o książce.

Z jednej strony zakładki należy napisać odręcznie jeden wybrany cytat o książce*. Następnie zakładkę należy ozdobić wg własnych pomysłów. Ozdabiając zakładkę można nawiązać do treści cytatu.

Technika plastyczna, materiały, szerokość i kształt zakładki (w kl. 1-4) dowolne. Można malować, rysować, wyklejać papierem kolorowym, włóczkami lub kawałkami tkanin, można obszywać, wyszywać itp.

Pamiętajcie jednak o tym, że zakładka powinna chronić książkę przed zniszczeniem, dlatego nie należy używać materiałów, które mogą poplamić, pobrudzić lub zdeformować książkę.

Ocenie pracy  w kl. 3-4, oprócz walorów plastycznych i zastosowania ciekawej techniki, podlegać będzie także staranne, piękne pismo.

Dla kl. 5-8

Konkurs na plakat promujący czytelnictwo.

Techniki plastyczne i format pracy dowolne. Ocenie pracy oprócz walorów plastycznych, będzie podlegać również ciekawe hasło (hasła) zachęcające do czytania książek w połączeniu z odpowiednią grafiką i ilustracją.

Zdjęcia prac (zakładki należy sfotografować z obu stron)należy przesyłać do 12.06. 2020 na adres mailowy: jola.gagatek@interia.pl

Wyniki konkursu zostaną podane na stronie szkoły. Na zwycięzców czekają nagrody.

Zachęcam wszystkich do udziału w konkursach i do czytania książek.

*Propozycje cytatów o książce:

  • Kto czyta książki, żyje podwójnie. (Umberto Eco)
  • Książka, to mędrzec łagodny i pełen słodyczy, który puste życie napełnia światłem, a puste serca wzruszeniem (Kornel Makuszyński)
  • Sitem czerpie wodę, kto chce uczyć się bez książki.( przysłowie łacińskie)
  • Książki, to są najlepsi Twoi przyjaciele. Nie wyśmieją, nie zdradzą, a nauczą wiele (Jan Rak)
  • Książki nigdy nie bywają w złym humorze, odpowiadają natychmiast na każde pytanie (Francesco Petrarka)
  • Książka to najlepszy przyjaciel człowieka, a biblioteka to świątynia jego myśli.(Cyceron)
  • Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła. (Wisława Szymborska)
  • Czytanie jest dla umysłu tym, czym gimnastyka dla ciała. (Richard Steele)



„Stokroć więcej dobra na 100-lecie urodzin św. Jana Pawła II.”

Dobre czyny to urodzinowy dar najmłodszych uczniów naszej szkoły. Stokrotki dobra świadczą o tym, że dzieci nie tylko podziwiają Ojca Świętego, ale również starają się go naśladować. 

Autor tekstu: Iwona Grochola




Prelekcja dla Rodziców

Szanowni rodzice.

Czas ograniczeń, w jakim obecnie jesteśmy z powodu koronowitrusa jest bardzo trudny zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Powoduje to pojawienie się niepokoju o to jak będzie wyglądała nasza przyszłość i jak należy żyć, żeby nie narażać siebie i innych na niebezpieczeństwo choroby. Jednocześnie wszystko to przyczynia się do generowania trudnych emocji i myśli oraz poczucia izolacji i samotności. Trudno dostrzec w tym czasie szansę na coś dobrego, a taka jest. Czas ten możemy wykorzystać na odnowienie czy pogłębienie naszych relacji z bliskimi, a w szczególności dziećmi oraz nauczenie naszych pociech kilku ważnych w życiu spraw.

  1. Nauka w domu wymaga czasu i wysiłku zarówno ze strony uczniów jak i ich rodziców, warto przy tej okazji „zaszczepić” w dzieciach, że lepiej pracować systematycznie i małymi porcjami, niż jednorazowo i „hurtowo”. Ten sposób nauczania może też zachęcić dzieci do pogłębiania swojej wiedzy z tematów, które je interesują, poprzez dodatkowe źródła informacji umieszczone np. w postaci filmów edukacyjnych na YouTube czy tematycznych stron internetowych.
  2. Zwiększona ilość czasu w domu spędzanego przez dzieci, powinna poskutkować uczeniem ich drobnych obowiązków domowych, które nie tylko uczą wzajemnej pomocy w domu, ale i poszerzają w znaczący sposób wiedzę praktyczną potrzebną nam w życiu.
  3. Bycie ze sobą w domu bez przerwy sprzyja w naturalny sposób pojawianiu się konfliktów miedzy domownikami. Warto przy okazji uczyć się jak je w pokojowy i konstruktywny sposób rozwiązywać, można to zrobić, między innymi poprzez dostrzeżenie potrzeb innych domowników (zamiast koncentrować się tylko na swoich).
  4. Pamiętajmy również, żeby nie dostarczać dzieciom nadmiaru bodźców i emocji, które mogą potęgować u nich lęk związany z wirusem. Starajmy się nie oglądać przy nich informacji, w których najczęściej podaje się: ile osób dziś zachorowało i ile zmarło.
  5. Szczególnie w tym czasie warto w naszych dzieciach „zaszczepiać”: zrozumienie i szacunek dla innych osób, empatię, tolerancję i chęć niesienia pomocy.

Anna Pawlik