1

KONKURS PIOSENKI ANGIELSKIEJ

Dnia 15.03.2021 odbył się w naszej szkole Konkurs Piosenki Angielskiej, w którym uczestniczki zaprezentowały wybrane przez siebie piosenki w języku angielskim. Nagrody w konkursie zostały ufundowane przez wydawnictwa językowe Pearson, Oxford i Macmillan.

  • NAGRODZENI:

I MIEJSCE: Milena Rożek, klasa 5

Zobacz:

https://drive.google.com/file/d/17DFLeJ6LJlQo4oeyKWImnxKPuXCx2m4M/view?usp=drive_web

  • Milena Rożek będzie reprezentować szkołę w Powiatowym Konkursie Piosenki Angielskiej w PSP 3 w BrzeskuGood Luck!

II MIEJSCE: Julia Świątkowska, klasa 4

III MIEJSCE: Anna Lubowiecka klasa 6, Emilia Świerczek klasa 5

  • Gościnie, podczas naszego konkursu wystąpiła również Zuzia Nizioł z klasy 3, prezentując piosenkę w języku angielskim z filmu: Beauty and the Beast.
  • Wszystkim uczestniczkom życzymy, aby w dalszym ciągu ćwiczyły swoje umiejętności językowo  – wokalne.Może pewnego dnia czeka na nie udział w programie  Voice of Poland!

Najlepszą formą uczenia się języków obcych jest nauka poprzez PIOSENKI i MUZYKĘ

CO TO JEST LyricsTraining?

– Angielski – nauka przez słuchanie muzyki: lyrics training

http://stronydoangielskiego.blogspot.com/2014/04/angielski-nauka-przez-suchanie-muzyki.html

https://lyricstraining.com/app?nr=1&~channel=web&~feature=redirect&~campaign=none&ref=https%3A%2F%2Flyricstraining.com%2F

Opiekunowe Konkursu:

Kornelia Jakubowska – Żółty

Maria Mila




KONKURS Z OKAZJI DNIA ZIEMII




Z KULTURĄ ZA PAN BRAT

Kilka dni w kwietniu poświęciliśmy kulturze przez duże k. Zajęliśmy się malarstwem- poznaliśmy dzieła Jana Matejki i Juliana Fałata, dowiedzieliśmy się jakie style są w malarstwie.  Rysowaliśmy Mona Lisę wg własnych pomysłów. Jak myślicie czy Leonardo da Vinci obraziłby się na nas?  Namalowaliśmy też krzewy forsycji bo chcemy, żeby wiosna nareszcie przyszła.

Potem dowiedzieliśmy się, że słowo  koncert ma 2 znaczenia: jest publicznym wykonaniem utworu muzycznego przez artystę-muzyka bądź grupę muzyków na żywo przed publicznością, jest  też gatunkiem i formą muzyczną. My słuchaliśmy w szkole fragmentów 3 koncertów skrzypcowych Antonio Vivaldiego z cyklu „Cztery pory roku”.  Były  już Jesień, Zima, Wiosna.

W domach na dostępnych instrumentach zagraliśmy akompaniament do wybranych melodii.

 Z drewnianych łyżek wykonaliśmy postacie do kukiełkowego teatrzyku.

Dowiedzieliśmy się, czym zajmuje się etnograf. Mamy rodzinne pamiątki, które pamiętają dawne czasy.

Wszystkie dziedziny sztuki poznaliśmy w teorii. Teraz czekamy, aby można było wyjść do kina, teatru albo muzeum.

Wszystkie prace dzieci wykonały w domu w czasie pracy zdalnej.

Autor tekstu: Małgorzata Kurnik

Fotorelacja z naszych działań.




WIOSNO, GDZIE JESTEŚ?

Minęło już kilka kwietniowych dni, a tu za oknami zimno, wietrznie, biało. Dzieci z oddziału przedszkolnego miały za zadanie w czasie niedzielnego spaceru poszukać oznak wiosny. I znalazły. Oto  dowody…

Autor tekstu: Małgorzata Kurnik







Spotkanie na Antarktydzie

Uczniowie klasy 2 uczestniczyli w projekcie pt.,,W krainie lodu i śniegu” .W związku z tym została zorganizowana lekcja w bibliotece szkolnej dotycząca znajomości lektury pt. ,,Zaczarowana zagroda” A. Cz. Centkiewiczów. Pani bibliotekarka Jolanta Gagatek wprowadziła uczniów w ciekawy świat życia pingwinów na Antarktydzie ( wykorzystując globus).Dzieci obejrzały film dokumentalny o wędrówce pingwinów cesarskich, opisywały ich wygląd, oglądały zdjęcia i ilustracje flory i fauny na Antarktydzie. W klasie na zajęciach przyrodniczo-matematycznych i plastycznych wykonywały prace plastyczne oraz uzupełniały karty pracy.

Autor tekstu: Krystyna Kurtyka